La Luna Learning Adventures werkt met een jaarabonnement. Leerlingen krijgen een eigen inlogcode. Door middel van een eenvoudig dashboard kan een coördinator/leerkracht een module kiezen voor iedere leerling. Via dit dashboard is de leerkracht ook in staat om de voortgang en evaluatie van ‘zijn’ leerlingen te monitoren en te printen. De modules zijn uitgebreid en bieden wekenlang leerplezier.
Als je school zich bij ons aanmeldt vragen wij om een iemand aan te stellen als La luna coördinator. Wij maken dan een leeromgeving voor de school aan. De coördinator heeft vervolgens de mogelijkheid om:
Bekijk hier een korte informatievideo
Belangrijke tips voor het gebruik van La Luna Learning Adventures
Zet maar één module per leerling aan.
De modules van La Luna Learning Adventures zijn bedoeld om (hoog)begaafde leerlingen uit te dagen. Er zijn veel verschillende soorten opdrachten van verschillende niveaus. Er worden toetsen geleerd, er zijn creatieve opdrachten en open opdrachten die ingestuurd moeten worden.
Vroeger of later lopen leerlingen tegen opdrachten aan waar ze stress van krijgen: die ze te moeilijk vinden, waarvoor ze een lage score krijgen of die ze gewoon niet begrijpen. Hierdoor kan een kind blokkeren, waardoor het even niet meer verder kan.
Die stress is functioneel. Het is belangrijk dat een kind probleemoplossend leert denken en handelen. Het moet leren hoe te handelen bij zo’n blokkade. Het kan de leerkracht of een medeleerling inschakelen en het kan ons om hulp vragen.
Als een kind dat vastloopt meerdere modules tegelijk toegewezen krijgt, kan het gaan ‘hoppen’. Als het in een module moeilijk wordt, kan het in een andere module gaan beginnen. Hierdoor worden de echte leerpunten uit de weg gegaan en missen we kansen in het leerproces.
Natuurlijk is het mogelijk dat er een verkeerde module toegewezen wordt. Als een leerling meerdere keren aangeeft dat iets heel makkelijk of heel moeilijk of totaal niet leuk is, is het zaak om even in gesprek te gaan. Hoe is zijn werkhouding? Waarom vindt hij het moeilijk of niet leuk? Dit zijn momenten om het leerproces te sturen. Eventueel kan er in overleg met de leerling een andere module aangezet worden.
Ruim voldoende tijd in om te werken.
De opdrachten in de modules zijn uitgebreid. Het verdient dan ook aanbeveling om een leerling langere tijd (30 tot 45 minuten) met het programma te laten werken.
Bespreek van tevoren met de leerling de volgende punten.
Onze hulp op afstand
Wij kunnen in principe meekijken met leerlingen. Wij kunnen dus ook (als de leerkracht dit wenst) een seintje geven als een leerling lang vastzit, niet inlogt, niets inlevert, maar ook geen hulp vraagt. We doen dit alleen als de coördinator aangeeft hier behoefte aan te hebben.